Thursday, February 8th, 2024
‘Waar moet ik de tijd vandaan halen voor een fotoshoot? Ik heb het al zo druk! Nog 5 kilo afvallen en dan ga ik de fotoshoot boeken. Ik ben écht geen model, waarom zou ik dan een branding shoot gaan doen voor mijn bedrijf?’ Een greep uit de belemmerende gedachten die ik alleen deze week al voorbij zag komen in gesprekken met ondernemers.
Je bedrijf gaat lekker. Content creëren gaat je goed af en je website ziet er gelikt uit. Nou ja, op de foto’s na dan. Dat was het laatste spreekwoordelijke puntje op de i, voordat de website helemaal af was. Maar je stelde het zo lang mogelijk uit. Want welke foto ga je gebruiken? Uiteindelijk heb je er eentje gevonden die wel goed genoeg was voor nu.
En jouw Instagramfeed? Een selfie hier, een uitzicht of een productfoto daar en een ‘spontane’ foto die iemand eens van je maakte toen je met jouw laptop en een kopje koffie zat.
Dat was het dan ook wel. Iedere keer is het weer een struggle om een matchend beeld te vinden bij die steengoede tekst die je net hebt geschreven.
Maar opeens besluit je dat het genoeg is. Je bent een professional en dat wil je nu eindelijk eens gaan uitstralen! Je hebt professionele foto’s nodig. Foto’s die laten zien wie jij bent en waar jij voor staat. Foto’s die passen bij jouw bedrijf, branding maar ook je visie en missie. Foto’s die laten zien dat jij dé expert bent, maar ook dat jij énorm veel plezier hebt in je werk. Je eigen unieke beeldbank.
Maar alleen al bij het denken aan een fotoshoot klap je dicht en komen er tig excuses om de hoek kijken.
Want wat maakt zo’n fotoshoot nou eigenlijk écht voor verschil? Is het het wel waard om er zoveel in te investeren? Ik ben geen model, worden de resultaten dan wel mooi? Zal ik niet eerst nog een paar kilootjes afvallen. En oh ja: waar haal ik in hemelsnaam de tijd vandaan?
Belemmerende gedachten. Wat kunnen ze ons in de weg zitten! Eigenlijk komt het vaak allemaal neer op een stukje onzekerheid, of het onbekende.
En begrijp me niet verkeerd, want het kan ook zeker spannend zijn zo’n (eerste) branding fotoshoot. Maar het kan ook echt anders. Ik geef je wat tips om wat makkelijker met die belemmerende gedachten om te gaan, én binnenkort te shinen voor de lens!
Het gaat bij een branding fotoshoot niet alleen om uiterlijk. Het gaat erom dat je uitstraalt wie jíj bent en wat jij voor iemand kan betekenen met jouw mooie bedrijf. Weet je wat het allerbeste resultaat is? Dat jij jezelf als geen ander herkent op de foto en achteraf zegt: dit is hélemaal ‘mij’! En daar hoef jij helemaal geen hoge eisen voor te hebben.
Be who you are! En natuurlijk: je wilt iets uitdragen met jouw bedrijf én op de foto. Hier gaan we ook zeker samen naar kijken. Dat brengt mij gelijk op punt twee:
Natuurlijk heb jij al ongeveer in je hoofd wat je mooi vindt en hoe je jouw fotoshoot voor je ziet. Als dit niet zo is, dan is Pinterest je beste vriend. Hier kun je je uren vermaken met de allermooiste branding fotoshoots, op manieren die je waarschijnlijk nog niet eens kende.
We hebben vóór de fotoshoot een online intake, waardoor ik jou en je bedrijf eerst beter leer kennen. Je kunt me hier alles vertellen, ook als je nog wél last hebt van die belemmerende gedachten. Ik wil graag dat je je op je gemak voelt en help je hier met liefde mee.
Nadat je mij wat meer over jezelf en je bedrijf hebt verteld, gaan we aan de slag met een plan. Jij maakt een moodboard waar je al je wensen in kwijt kunt zodat we beiden weten waar we aan toe zijn tijdens de fotoshoot (met eventueel wat advies van mij, mocht je hier behoefte aan hebben). Zo bereiken we het allerbeste resultaat.
De klik is er, het vertrouwen is er. Als je voor de lens staat is het belangrijk dat je vooral plezier hebt! Laat het mij absoluut weten als je nog ergens tegenaan loopt, dan kan ik jou daarin begeleiden. Ik ben er namelijk niet alleen om op het sluiterknopje te drukken. Ik ben er om samen met jou het beste resultaat te behalen!
Hopelijk hebben mijn tips je geholpen om die belemmerende gedachten over een brandingshoot weg te nemen! Mocht je hierover in gesprek willen met mij, stuur me dan een e-mail of een DM op Instagram.
Of bekijk mijn aanbod hier: https://fems-fotografie.nl/investments-ondernemer-in-beeld